Snöväder, töväder och Supermåne!!

Jaaaa nu går vi mot ljusare tider...:) Nu har bästa årstiden börjat här uppe dvs vårvintern med fiske, skoter och solsken :) Jag har haft nytta av snöslungan den senaste månaden faktiskt då det kommit blötsnö i två omgångar...sedan har jag vallat om mina längdskidor och varit ut och åkt några rundor i elljusspåret....Det trista just nu är att det är alldeles för hårt och isigt...det skulle behöva komma lite dämpande nysnö uppepå :) Det får gärna snöa mer...och sedan kan våren komma pang-booom i slutet av April - det skulle bli allra bäst!









Här har jag också haft fullt upp i 14dagar med att följa skidVM i Holmenkollen och skidskytteVM i kalla,blåsiga Sibirien...

Kvällen den 19:e mars var jag hos grannarna och surrade och lånade/fick en TVdigitalmottagare då våran kraschat...Stina passade då på att fotografera av SUPERMÅNEN!! Månen har ju inte varit så nära jorden på 19 år...Jag tyckte det var svårt att, med blotta ögat, se att månen faktiskt var större men så var det ju faktiskt! Det syntes egentligen bäst när månen precis kom upp över trädtopparna...Här kommer iallafall några bilder som Stina fotat med sin kamera Panasonic Lumix DMC FZ-28 och mitt Manfrotto-stativ. Viktigt med stativ när man skall fotografera med lite längre slutartider...Stina har oxå lekt lite med kamerans vitbalans-inställningar...Nice! :)


Foto: Stina



Foto:Stina



Foto: Stina



Kommentarer
Postat av: Helene Danielsson

Jättefina bilder! Värda att visa på fb, absolut!

2011-03-28 @ 22:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0