Plugg, plugg, plugg och lite annat...

Jag har som kanske tidigare sagt gått en serviceutbildning med inriktinig handel under 22 veckor. Utbildningen påbörjades i september och avslutades nu den 8 februari. Jag gjorde då oxå en 6 veckorspraktik på en jakt&fritidsbutik i Piteå som delmoment. Var in på Af i veckan och anmälde mej som aktivt arbetssökande igen och helt hipsvips så hade jag enligt handläggaren kunnandet och bra erfarenhet från Handeln...Jaaa jag säger då det ;) Nu hoppas jag på ett jobb!! Bättre jobbsäsong inom Handels väntar ju nu framöver...
Kyla och låga temperaturer har härskat hela vintern...kanske inte någon rekordkyla men låga temperaturer egentligen ända sedan november...

Jag har återupptagit Agilityträningen med Aigo och Ila på onsdagkvällar i Hundhuset på Grans...Det är bra att få göra något med hundarna :) Det har ju varit så kallt hela vintern att jag inte tagit mej ut på längdskidorna en enda gång sedan elljusspåret drogs upp.Jag får så lätt problem med luftrören om det är för kallt så det har bara varit att avvakta. Får se hur det blir nu i slutet av denna månad.Hoppas, hoppas ;)

Mycket snö verkar det som det är även i år...Jag kan ju säga att jag haft mycket nytta av snöslungan!! :)
Snöskotern står dock nedsnöad på gården...har varit totalt värdelöst snöskoterföre hitills i vinter...bara bottenlös djupsnö :( Det finns ingen bärighet. Jag hade igång skotern vid ett tillfälle för att köra upp en liten hundslinga här på gården. Pinsamt, jag körde fast mellan en syrenbuske och gästhuset!! Kunde inte stå på med gasen ordentligt eftersom det var en snäv kurva precis där och i djupsnön satt man ohjälpligt fast, det var bara att ställa sig å skotta :S  Nåja det blev en hundslinga iallafall men den är numera igensnöad. Hoppas nu på blidväder och att det får töa ordentligt så att snön får någon sorts bärighet.

Sedan har jag och Stina också bevistat Jokkmokksmarknaden som vanligt. Intog då logi i Kåbdalis som alltid ;) Där var det huset fullt! Vi var 9 vuxna, två ettåriga tvillingpojkar och 8 hundar i samma hushåll :) Det var fullt upp hela tiden, men roligt :)  Jag såg förrsten kronprinsessan Victoria omgärdad av SÄPO-vakter på Jokkmokksmarknaden oxå:) Hann dock inte med att ta någon bild :(




Ljuslykta från arctic glas(Arvidsjaur) inköpt under marknaden. Fotograferad med lite olika kamerainställningar.









Plädar i vardagsrummet, inköpta på Ajtte 2009...


Renskinn(kalv) som vi ska sätta upp på hallväggen...


Oljemålning av Torbjörn Sandling(Jokkmokk) inköpt marknaden 2009, hänger i vardagsrummet.

Någon som kan gissa inredningstemat i vårt hem ?? ;))

Imorse drog Stina iväg till Jokkmokk för att åka en slädhundstur med en kompis. Jag är således just för tillfället hemma själv tillsammans med hundarna och ikväll ska jag iväg på utbildningsavslutning/klassfest i Piteå. :o) Stina kommer hem ikväll och får agera chaufför senare i afton alltså...

Näää nu är det vardagsbestyr att ta tag i...de fick vänta till förmån för bloggandet den här gången. Det var ju så att säga på tiden ;)










Kommentarer
Postat av: erika

Kikar in på din blogg:) Ja,kul hade vi på våran klass avslutning,bowling är ju en höjdare:) Lite trist att vi splittras nu,men vi får se till att hålla kontakten ändå!! Har ni vägarna förbi tycker jag ni ska svänga förbi i Svensbyn:) Ha det bra och njut för dom har visat varmare väder nu i dagarna!:) /Erika

2011-02-24 @ 16:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0