Snart stundar vinter....

Jaaaa, vare sig vi vill det eller inte, så är vintern snart här. I helgen har vi iallafall gått över till vintertid. Tänk att den här gången kom jag ihåg att ställa om klockan :)


Halloween-bild


Förra helgen var vi, tjejgänget på utbildningen, hembjudna till Dhiba med familj för att få avnjuta irakisk mat
. Vi lagade maten tillsammans och hade roligt...Jättegod mat :) Inte så annorlunda som man hade trott utan det var själva kryddandet som gjorde det så gott och ovanligt. Tack så mycket Dhiba :)



I onsdagskväll åkte jag och Stina in med Tikki & Ila till Grans hundhus för att träna lite agility. Sikfors nybildade hundsektion har bokat upp hundhuset var 14:e kväll tom slutet på April :)


Ila är trimmad nu :)


"Pojkarna" är oxå trimmade :)


I veckan hade jag och Kristina också en inlämningsuppgift som skulle skickas in till rättande lärare på MiROi. Det gick jättebra :) vi fick bra bedöming. I fredags så hade vi individuellt prov på kursen "Bransch & produktkunskap". Det kändes som om det gick bra men det återstår väl att se när man för höra rättningen ;) För att fira alltihop så hade vi(kursdeltagare) klassfest på Furuborg, grillbuffe och en öl. Därefter gick vi hem till en av kompisarna och firade framemot ett-tiden...Attans vad roligt vi hade :))) Tänka sig att jag sjöng kareoke, jag som inte kan sjunga...nåja det var iallafall ingen som grät ;)

I lördags följde vi med EK och Rune till Pite för att göra stan...Jag ska ärligt erkänna att jag var lite seg efter nattens festande men va då, man bangar ju inte ur. Vi var på stan heeeela låååånga dan' och man blev lite less.Blev bjuden på fika på Ekbergs och då blev det bättre... Stina köpte ett par snygga skor åt mej :) Tack hjärtat :) Jag blev sedan födelsedagsuppvaktad i efterskott av EK & Rune. Fick en välbehövlig Wrapmaster så nu kommer inplastning av mackor att gå som en dans. Fick oxå en sak som är lite mer lyxbetonad, nämligen en badkarsbricka där jag ska sätta mitt vinglas, ett tänt ljus och en god bok någon kväll i badet :)

Nationella nyheter: I veckan har det pågått filminspelning i omgångar här i Sikfors...Inspelning av filmen  " En annan del av Sverige". Har hört rykten att Helena Bergström och Mikael Persbrandt är med i filmen. Har dock inte lyckats få syn på dom...vi tänkte ett tag att vi skulle släppa hundarna lösa så att vi skulle komma mittuppi så att säga, men vi fegade ur...Här kommer dock en bild på filmteamet som filmade alldeles utanför vår husknut :) PaparazziStina var framme ;)



Idag har jag varit på hundpromenad med Varga tillsammans med medlemmar ur Sikfors hundsektion. Vi gick en ordentlig runda och Varga skötte sig jättebra. Lagade middag, det blev ugnstekta kotletter, ris, en god sallad, vitlöksbröd och lättdryck till det.

Jaaa vänner, som ni ser är veckorna fyllda med en massa saker hela tiden så bloggandet har fått stå tillbaka lite p g a tidsbrist. Imorgon börjar jag min 6-veckorspraktik på butiken Fritid och Vildmarksliv ute i Bergsviken(Piteå) eller 'Bersika' som de säger här uppe...Mina "arbetstider" blir 9-18 alla dagar så skall jag ha tid att göra något här hemma så får det bli på helgerna eller tidiga morgnar. Tidiga morgnar vet vi ju alla hur jag är -gäääääsp! Så Godnatt på er allihopa :)





Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår att ni inte fick se Helena, hon är i Rosvik och filmar(eller har filmat) framför syrrans hus :)

När kommer ni och luktar på valparna ;)

Kram

2010-11-04 @ 22:34:27
URL: http://www.manlandets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0