Helgen å framförallt skoooor :)

Helgen började med att jag hade fredagsmys med hundarna, vi tittade på IDOL tillsammans. Spännande...tävlingen börjar ju att närma sig sitt slut.

På lördagsmorgon kom ElliKari förbi eftersom hon skulle ned till Piteå och prova glasögonbågar. ElliKari hade med sig ett grävlingskinn till oss som Rune fixat :)) Rune hade också skickat med en massa älgkött. Jättebra att få älgkött i frysen :)) Stina och jag följde med in till Pite som smakråd :) Vi strosade runt på stan' och tog en fika på Ekbergs. Stina och jag köpte oss nya skor....välbehövligt då Stinas är utnötta och mina har gett upp på gamla dar' genom att börja knarra i sulorna! Kniiir-knaaarr, kniiiir-knaaarr...


Stina nya pjucks...Fynd! Kampanjpris 690:-, ord.pris 1100:-


Mina nya pjucks...Fynd! Nedsatta i pris från 1100:- till 600:- :))

Efter stadsbesöket och hemkomst så styckade Stina älgköttet och ElliKari hjälpte till med paketeringen :) Snabbt jobbat ;) Jag lagade till middag...det blev flygande Jakob - mums!

Idag, söndag, har jag torkat ren och monterat vår nya spis (nygamla/begagnade). Spisen är som ny, knappt använd...Spisen var försedd med kontakt men vi hade inget uttag utan en kopplingdosa på väggen så jag klippte av kontakten och drog in kablarna i kopplingsdosan istället. Jahaja så har man lekt elektriker idag då ;)



Senare på söndagen rensade Stina och jag ur carporten så att jag kan köra in bilen där framöver :) Stinas bil står för närvarande inne i garaget.

Hundarna har varit med och varit väldigt deltagande i alla aktiviteter idag ;) både inomhus och utomhus!! Snacka om att de kan vara åtför (i vägen) ibland. Här kommer några bilder på våra förtjusande söta dogs från idag...Tikki är också förtjusande söt men hamnade inte på bild idag, han får extra plats på nästkommande blogginlägg.


Aigo och Varga tar igen sig lite...Finns det hjärterum så finns det stjärterum ;)


Aigo och Ila i Biabädden.


Varga säger: Var inte arg på mej...Klia min mage istället, jag är såååå snäll...

Ny arbetsvecka/praktikvecka, nya tag...jag håller på att försöka få bättre ordning på fiskerullarna i butiken och hann inte klart med det i fredags...Det är haspelrullar, multirullar, flugrullar, insjörullar, havsfiskerullar mm beroende på kategorisering ;)
Ha de gott alla :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0