Brrrrrr... småfrusen helg ;)

Jaaaa inte har man vilat och julpyntat i helgen inte...förstår inte riktigt när det ska hinnas med?? Nåja det kommer ju en 2:a advent, en 3:e advent och en 4:e advent....Så lite tid har man ju på sig, hahaha ;)

Efter fredagsmys framför IDOL med Stina och hundarna så har det varit full rulle hela helgen. På Lördagen var vi på pimpelpremiär 09.30 i Hamnviken(Öjebyn). Det blev inga fiskar den här gången trots olika lockmetoder. Vi hade missat fiskarnas napptid med en halvtimme :(   Det var -15 grader och snålblåst så vi frös hem eller rättare sagt så frös vi till Bolaget där vi köpte glögg och sedan for vi hem. Vi är glada iallafall.


Jag fokuserar...




Jag försöker se normal ut...lite halvfrusen faktiskt trots bra klädsel


Idag, söndag, blev vi väckta i ottan för att få reda på att det var renskiljning i Kåbdalis. Vi for dit efter en snabb frukost, hundutfodring och rastning. Pust,pust...in med hundar, grejor och fikasäcken i bilen och iväg :) Alltid lika roligt att få höra knäppandet i renarnas klövar när de springer :) Tack för att jag fick vara med.


Rörelse under skiljningen



Stinas renar...så vackra :)


Efter hagen for vi så till själva Kåbban där vi rastade hundar, fick värmande god chokladglögg och god middag :)) Jag hade turen att få med mej en matsäck till imorgon oxå :)
Nu måste jag gå i säng för att orka upp imorgon men vi ses igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0