Fiskehelg 23-25juli

23-25juli for vi upp till Kåbban för en fiskehelg...

Lördagkvällen var en varm och solig kväll som resulterade i några harrar. Hundarna fick naturligtvis vara med å springa lösa...Det var ganska högt gräs för dem men de sprang runt iallafall. De sprang någon sorts rapportering mellan mej och Stina och så fick de godis :)) Det gäller att få hundarna att fatta att det lönar sig att stanna runt oss och inte dra iväg...

Söndagkvällen var det bara 9 grader varmt och småregnigt...hundarna tyckte det var lika roligt ändå. Fiskeresultat: Jag fick 5 abborrar och 4 öringar. Stina fick en gädda på 3,5 kg som jag hjälpte till att landa å avliva. Fiskarna från de båda dagarna saltades in och röktes av Rune i röktunnan. Tikki hoppade i vanlig ordning ut efter draget i ån/bäcken och simmade tillbaka efter kommando. Ila aktade sig noga för att plumsa i. Aigo gjorde ett ordentligt magplask i ett djupt vattenhål vid åkanten och såg helt chockad ut när han blev helblöt. Han lärde sig inte sin läxa heller, på hemvägen tog han ytterliggare ett djupt vattenhål och hade problem att ta sig upp då han var helt slut efter allt springande. Jag vände om och hjälpte honom lite på traven...Alla nöjda och glada :) Tack Rune å ElliKari för mat och logi!


Jag m två harrar



Jag vid hemligt fiskeställe ;)


Hundarna sitter fint vid åkanten


Aigo(Lappstintans Ice-Breaker) och Ila(Bombax Jokasta) i det höga gräset vid åkanten


Småbjörks/fjällbjörksområde


Jag m gädda på 3,5 kg



Kung Karls spira


Närbild ståndare å pistill hos Mjölkört


Aigo och Tikki(Lappstintans Martini) i full rusning


Mindre korsnäbb, hona med unge(juv)


Två ladusvalungar som tragiskt nog omkom dagen efter det att fotot togs. Boet rasade ned...

Kommentarer
Postat av: Göran

Det måste till en ångermanlänning att hitta en nipa i Norrbotten...!

2010-08-08 @ 16:31:17
Postat av: Anna-Lena, blogginnehavaren

Jaa du Göran men faktum är att ortsborna här också kallar det för nipor, det är sant ;)

2010-08-17 @ 22:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0