Norrsken :))

Här uppe har det varit blidväder i någon dag nu...snön töar ihop, det droppar och rasar från stugtaket! Nu blir det tungskottat men skoterföret blir förhoppningsvis kanon bara det fryser på igen! Vilken tur att jag skottade av taken på carporten, garaget, gästhuset och uthuset för några veckor sedan :))


På dagarna följer vi längdskid-VM och det har varit frustrerande att se svenskarnas dåliga skidor...men idag vände det igen då Kalla och Ingemarsdotter tog hem lagsprinten:))


Idag har vi varit iväg och vaccinerat Tikki och Ila på Djurkliniken i Öjebyn
. Vi bokade då också en tid till Aigo som skall rabiesvaccineras för en tripp till Finland senare i år.

Igårkväll var det fullt pådrag här, då det var ett fantastiskt norrsken (Aurora Borealis)!! Jag har väntat hela vintern på att få fotografera norrskenet...Typiskt nog satt fel objektiv på min systemkamera NIKOND90 just då och jag hade inte tid att hålla på och byta. Vi sprang ut med de andra kamerorna och stativen och det blev faktiskt inte så tokiga bilder. I skrivande stund(20:20 110302) finns stora chanser för norrsken om det klarnar upp lite på himlen! Här kommer några bilder från igår


NIKON P6000 vid exponeringstid 15s   f3,6   ISO800   Foto: Anna-Lena



NIKON P6000 vid exp.tid 20s  f4,1 ISO800
Foto: Anna-Lena



NIKON P6000 vid exp.tid 30s  f3,6 ISO800
Foto: Anna-Lena



NIKON P6000 vid exp.tid 13s  f2,9  ISO800
Foto: Anna-Lena



NIKON P6000 vid exp.tid 30s  f3,6 ISO800
Foto: Anna-Lena



Panasonic Lumix DMC-FZ28 vid exp.tid 20s  f3,7 ISO800  Foto: Stina



Panasonic Lumix DMC-FZ28 vid exp.tid 30s   f3,4  ISO800 Foto:Stina



Jag med min NIKON D90 och objektiv SIGMA150-500mm DG APO HSM OS 1:5-6,3




Bild på Talltita, fotat med ovanstående objektiv vid  450mm , slutartid  1/100s, f6,3 och ISO320

Förresten så skall nämnas att jag fortfarande inte hittat mitt skidvalleset som gömt sig på något säkert ställe. Jag har varit tvungen att köpa in lite nya grejor men jag har dock inte haft tid ännu att rengöra och valla om skidorna. Det får bli imorgon och nu mina vänner måste jag avvika ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

Men vilka läckra bilder ni fick på norrskenet!!:) kram:Erika

2011-03-16 @ 21:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0