Livstecken!!

Hej allihopa! Jag skriver något lite i bloggen så att ni ser att jag/vi lever :) Har fått en hel del kommentarer...;)

Aprilmånad var vi borta en hel del, bla en resa ner till Jämtland och sedan blev det Påskfirande i Kåbdalis. På Valborgsmässoaftonen byggde vi med hjälp av Rune & EK hundgårdar :) Tack snälla ni för hjälpen - ovärderligt!

I majmånad började jag på mitt nya jobb på Fritid och Vildmarkslivs butik ute i Bergsviken, Piteå. Jag jobbar alla veckodagar 9-18 och sedan varannan lördag 09.30-14 så det blir inte mycket tid till annat än jobb, hundar, mat och sömn :) De helger då jag varit ledig har det varit grytprov eller utställningar med hundarna :)

Värt att nämnas, 13-15maj var vi över till Uleåborg(Oulo) i Finland för att Tikki skulle göra sitt A-prov på räv! Tikki var först lite förbryllad över den finska sandvallen i grytet med tuggade sig igenom den ganska snabbt. Han fick dessutom en ganska svårtryckt silverräv inne i grytet men han klarade provet galant med 47p av 49 möljliga! Han blev därmed Finsk jaktgrytchampion!! Stina(och jag också för den delen) är så stolt över honom!! Aigo deltog på utställning i ÖverKalix på söndagen eftersom det ändå var på vägen hem...Aigo fick bedömningen Excellent men är fortfarande lite outvecklad...


Tikki Fin J(G)CH (eller hur man nu skriver det...)     iaf Yippie!!    och nu även S J(G)CH


21maj ställdes Aigo igen på utställningen i Sjulnäs, Piteå. Resultat Excellent men något outvecklad...börjar bli tjatigt det här... Jag jobbade under lördagen så Stina fick åka själv med Aigo. Under utställningshelgen hade vi besök av våra goda vänner(från Jämtland) Maria och Ulrika och deras hundar som oxå naturligtvis skulle på hundutställningen!


Lördagen den 28 maj var vi och tränade Aigo och Tikki på levande grävling i konstgrytet i Fällfors(utanför Byske). Hör och häpna, Aigo vaknade till liv och började skälla riktigt duktigt :) Söndag den 29 maj gick Tikki anlagsprov förliggare på grävling i Fällfors, det gick jättebra och han kan nu tituleras även som          Svensk jaktgrytchampion S J(G)CH!! Tjohooo:))

I helgen har vi varit ute och lagt blodspår till hundarna...Annars har det mest varit husägarsysslor som exempelvis gräsklippning...Det har varit rätt välbehövligt att vara ledig söndag(5/6) och måndag(6/6)

Ha det gott! Nu är det sängdags :) Jobbet väntar imorgon:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0