Mycket jobbande just nu...

Hej igen alla! Jag jobbar mycket just nu så därför har jag gjort annat på min lediga tid än att blogga...En liten förklaring till varför det inte hänt så mycket här på bloggen ;) Här kommer iaf lite nyheter härifrån...
Stina har fyllt ett kvarts sekel ;) Stina uppvaktades av mig och Kåbdalisgänget med presenter, blommor och tårta. I samma veva var det ju damfotbollsVM på TV:n och ni som känner mig vet ju att jag sitter som klistrad framför Tv:n då ;) Samtidigt fick vi besök av Bertil, Monika och labradoren Bobby som åkt från Brunflo till Pite Havsbad för att semestra! Jätteroligt att ni kom och hälsade på :))


Huset i strålande solsken!


Hundarnas lilla badpool där de får svalka sig i värmen :)



Så här ser gästhuset södervägg ut just för tillfället...Skrapad och klar för ommålning!

Här består fritiden mest av klippa gräs, städa, tvätta och laga mat! Jag har dock börjat skrapa och borsta lite på gästhusets södervägg och fönster som är i behov av målning! Har varit till goda grannar och lånat hem tre stycken stegar så snart är det dags för målning...Jag har bara vindskivorna kvar att skrapa. Det är ju typiskt att rötmånaden har hunnit börja men det finns inget alternativ så det är nog bara att måla om det ska bli gjort under det här året!



Aigo deltog på Internationella utställningen i Roknäs, Piteå lördagen den 16 juli. Jag jobbade dock då men Stina var ju ledig och vår snälla kompis Sanna ställde upp och ställde honom åt oss :)



Aigo fick bedömningen Excellent och placerade sig 3:a i Unghundsklassen!! :) Nu jvl känner vi på oss att det börjar närma sig... ;) Domare var Anne Summe och här följer Aigos kritik:
Lovely type. Good head shape and expression. Corr. bait. Good ear set. Good toppline and tailset. Well developed body. Good skin. Well angulated. Well spaned. Need better drive, a little short step.
Översättning: Underbar typ. Bra huvud och uttryck. Korrekt bett. Bra öronansättning. Bra rygglinje och svanssättning. Bra utvecklad kropp. Bra hud. Bra vinklad. Lättspannad. Behöver bättre driv, lite för kort i steget.
Härligt att äntligen en domare säger att han är bra utvecklad!! I Sjulnäs och ÖverKalix fick ju Aigo bedömningen att han fortfarande var för lite utvecklad...Mycket hinner ju hända på en månad :)




Igårkväll(lör 23/7) var Stina, ElliKari och jag till Storforsen och såg Diggiloogänget! Vi var bjudna på evenemanget + mat, fika & kaffe av Stinas mamma! Tack ElliKari för en mycket trevlig kväll! :) Även om jag normalt inte lyssnar särskilt mycket på någon av artisterna så måste jag säga att de var skickliga!  Diggiloogänget bestod  bla av Lasse Holm, Magnus Karlsson, Linda Bentzing, Charlotte Perrelli, Linda Pritchard, Jessica Andersson och Thomas Di Leva. Linda Pritchard var enligt mitt tycke bäst ;) Fantastisk akustik i den gamla torrlagda älvfåran! Helt klart en upplevelse! :)





Som tidigare nämnt så verkar vi ha ont om hundliggplatser här hemma eller så INTE...! Här har vi nu Tikki, Stinas dubbelchampion, som tyckte att det var alldeles förträffligt att ligga på våra spikmattor som låg nedslängda nedanför sängen..




Ses & hörs på ett tag :) Ha det bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0