Julen varar ända till påska!

Hejsan allihopa! Har fått många anmärkningar på att det aldrig händer något på min blogg och jag kan inte annat än att hålla med..:) Men samtidigt så kan man ju tänka så här: Om man inte gjorde annat än satt framför datorn så skulle man inte heller ha nåt att blogga om ;)

Hursomhelst så firades julhelgen i Kåbdalis. Alltid lika roligt och där känner jag dessutom att jag kan ta det lugnt...har inte så mycket att stå i när jag befinner mej där så att säga. Fick många fina och bra julklappar i år oxå - undrar om jag har varit extra snäll?? Speciellt värt att nämna är julklappen jag fick av Stina...Jag blev så rörd att jag tom började gråta. Klappen var en akrylmålning föreställande min numera i hundhimlen älskade Noicy som målats av vår vännina Berit Loovas(uttalas Lövås, Norska). Så fantastiskt fin och man ser verkligen att hunden på bilden är Noicy oxå...Berit har målat utifrån ett fotografi som jag fotograferat under en fjällvandring i Kittelfjällen 2007.



Tavlan





Fotografiet

Nyår då?? Joo det firade vi in hemma i Sikfors tillsammans med hundarna :) Lugnt å stilla var det...

Trettondagshelgen var vi åter igen i Kåbdalis och våldgästade ;)) Slappade, tittade på Tv, åt god mat och spelade lite Canasta(kortspel). Snöoväder hela helgen...
Kan bara säga att plogningen av vägarna i Norrbotten är under all kritik! När vi åkte hem såg vi inte till en ända plogbil på 10 mil och vägen var så nedsnöad att det endast fanns ett körfält så att säga. Bitvis var det snösträngar som var ca 3 dm höga!! I vägkanterna var det ca 2dm snö, det var inte roligt att få möten kan jag säga. Bilens hjulhus blev helt igenpackade vilket orsakade komplikationer dagen efter. Fick en fruktansvärd vibration i bilen som konsekvens av de igensnöade/nedisade hjulhusen. Det var bara att värma upp kallgaraget för att tina ur bilens hjulhus. Funderade ett tag på att skriva en insändare om Vägverket Norrbottens skötsel av plogning och att jag minnsann skulle skicka elräkningen för att värma upp kallgaraget till dem!! Jag var så f-bannad! Vi tog fakstiskt en bild på hur vägen såg ut men den ligger i Stinas mobil så tyvärr får ni inte se den.
Man tycker ju att vägverket här uppe i Norr ska kunna sköta sånt här och det kan de säkert oxå, men de åker väl inte ut så ofta för att de på så sätt gör besparingar...Jaja nog om detta.

Mera nyheter alldeles strax...wow! tänker ni , ett inlägg till, då får vi väl vänta till påsk innan nästa men jag lovar att nu skall det bli bot å bättring :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0