Praktik, praktik, praktik :)

Hej, hej...Nu är jag inne på min tredje praktikvecka på butiken "Fritid & Vildmarksliv". Jag praktiserar tom den 10:e december och jag har långa arbetsdagar. Jag åker hemifrån 08:20 och är hemma mellan 18:30 - 19 på dagarna så inte blir det särskilt mycket bloggande inte...Hinner inte fotografera något heller...

De två första veckorna på praktiken har jag befunnit mej på lagret för att lära mej datasystemet/lagerföring och andra rutiner. Den här veckan har jag varit mer ute i butiken, svarat i telefon, fått skriva ut ordersedlar och fakturor. Har även börjat lära mej kassan och har också gjort några *sälj*. Jag kanske ska bli butiksförsäljare när jag blir stor ;) Allvarligt talat så trivs jag jättebra på butiken men jag kan ju inte så mycket om vapen, ammunition, kikarsikten, vapenlicensförfarande, gps-pejlar, kommunikationsapparater o dyl så där kommer jag till korta...Jag kan mera om fiskegrejor, flugbindningstillbehör, kikare, kläder, skor och hundtillbehör
. Ibland finns det mycket att göra på butiken och ibland väldigt lite. Det värsta jag vet är att ha lite att göra...Jag hade i förlängningen hoppats på att få jobb på butiken men som det ser ut just nu tror jag inte de behöver anställa någon ytterliggare personal. Säsongspersonal kanske?? Vem vet hur det blir när butiken kommer igång med sin webbutik?? Det kanske blir mer jobb då? Jaja jag har tre veckors praktik kvar innan jag återvänder till "skolbänken" för att gå färdigt utbildningen som riktar sig mot handel och service...förutsatt att jag inte har jobb då vill säga. Ett jobb går före allt annat.

Vintern har anlänt och under den gångna veckan har vi haft morgontemperaturer på -22 grader en del dagar. Brrrrr, man har inte hunnit vänja sig vid kylan ännu. Hundarna har också tyckt att det varit kallt, speciellt småhundarna då. Så länge de springer runt går det bra men blir de stillastående/stillasittande så blir det plötsligt svårt att gå ;)

I söndags, på Fars dag, var vi upp till Kåbdalis och firade Stinas far. Spelade lite Canasta med ElliKari och Stina vann stoooort.( Nu blir hon glad när jag nämner det ;) )


Jag i badkaret (efter en lång arbetsdag) med min badkarsbricka som jag fick i födelsedagspresent av Rune & ElliKari :) Började läsa boken "Hypnotisören" av Kepler, åt frukt och choklad och drack saft i badet(ej vin). Mysigt va??

På tal om badrummet ja, nu har vi satt upp ett insynsskydd i plast på fönstret. Bra, för då slipper man smyga runt när man letar handduken ;)

Det gäller att stå på lite på kvällarna så man får någonting gjort så nu måste jag gå å göra något annat innan det är dags att gå i säng.
Hej på ett tag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0