Det var ett tag sen...

Hej allihopa...det var ett tag sen ;) Jag har inte tyckt att jag har haft något att rapportera men egentligen händer det ju mycket varje dag. Dagen efter senaste blogginlägget påbörjade jag en 22 veckor lång utbildning(under af) som inriktar sig mot detaljhandel och service. Är på "skolan" mellan 9-15 alla vardagar och ska sedan göra praktik, 1nov-10dec, på butiken Fritid & Vildmarksliv ute i Bergsviken(Piteå). Praktiken ser jag fram emot, det ska verkligen bli jättekul =)

De två senaste veckorna har Stina och Tikki varit i Kåbdalis så jag har haft en del hundgöra här hemma då Varga, Aigo och Ila stannade hemma med mej...Långa morgon och kvällspromenader, vissa morgnar roliga och andra jobbigare ;) Nu är dock ordningen återställd, Stina is back ;)!!

Andra mindre roliga saker som hänt är att min bil havererade för Stina uppe i Kåbban under förra veckan...Det innebar en hel del krångel naturligtvi, mest för Stina då, som var beroende av bilen...Jag åkte upp med en ny tändkasset då vi trodde att det var den som pajat plus att den är väldigt lätt att byta själv. Tänkte slippa undan bärgningsavgift. Således bytte jag tändstift och tändkassett men ack nej, bilen ville inte starta...Efter tips så provade vi att banka lite på bensintanken eftersom det kunde vara bensinpumpen som hängt sig, men bilen förblev död...Det blev till att ringa försäkringsbolaget och bärgaren :(( Det konstaterades på verkstaden att det var bensinpumpen som var totaldöd. Slutsumman blev ca 7000 riksdaler(inkl bärgning)...Roligare kan man ju ha för dom pengarna. Där rök en del planer, SUCK...men å andra sidan, det kunde vara värre...

Apropå en annan sak så har vi funderat över hunddofter...Alltså inte bara när de fiser eller är blöta. Min, nu i hundhimlen, Noicy luktade nypoppade popcorn och Ila luktar frukttuggummi på huvudet(hon har inte kommit i kontakt med någon parfym). Vi tänkte att vi nog var lite knäppa så jag la ut en förfrågan på min facebooksida och det visade sig att det finns fler hundar som doftar =D   Fantastiskt va!?

Jag har förrsten hört att det dessutom ska spelas in en film här i Sikfors, kanske ska grannens hus användas :) Upphovsmakarna till filmerna "Vi hade iallafall tur med vädret" är det som ska göra en ny film men jag har ingen susning om vad filmen ska heta eller vad den kommer att handla om.

I helgen har vi varit extremt lata och bara gjort de nödvändiga vardagssakerna...Jag lagade Flygande Jacob till middag. Det var typ 20 år sedan jag åt det sist...Guuud så gott det blev :)

Hösten är verkligen här och krattning, däckbytte och hundtrimmning är nära förestående. Men först så åker vi till Sundsvall på MittNorden-utställningen 9-10 oktober. Vi ska ställa ut våra små "raggsockor", Tikki och Aigo...Bokat rum på Scandic hotel så vi övernattar lördag till söndag. Återkommer med rapport efter utställningen. Men önska oss lycka till ;)



Sidensvans med rönnbär i vår rönnhäck



Sidensvansarna har fullkomligen invarderat byn...här sitter två stycken på grannens tv-antenn!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det bloggtorka nu????? Kram EK

2010-10-14 @ 00:28:46
Postat av: Anna-Lena, blogginnehavaren

Jooo...bloggtorka just nu, men det kommer inlägg i helgen mest troligt :))

2010-10-14 @ 23:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0